السبت، أكتوبر 07، 2006

يدق تانى
******
يا دى الولد
يا بو القلب أخضر
و العيون بلد
من زمان كان نفسى اشوفك
أسمع ف صوتك
و أشوف بشوفك
تسقينى روحى من بين كفوفك
أطرح و انبت أحلام كتير
عيونى تلمع
و قلبى يرجع
يدق تانى

هناك 17 تعليقًا:

aMiR-El ZaLaM يقول...

عيونى تلمع
و قلبى يرجع
يدق تانى
...........

حلوه....

بس ياريت تكملها بالصبر :)

مـحـمـد مـفـيـد يقول...

اسمع ف صوتك
اشوف بشوفك
وتسقيني من بين كفوفك

وترجع تاني يا محمد باحد الروائع
والله يا ابو حميد جامده اوي ولمستني جدا لان اخوك مش في المود بقاله يومين

سامية جاهين يقول...

والله يا محمد من ساعة دعوتك الأولى أنا فعلا جيت قريت وأعجبت بحاجات انت كاتبها بس انا مش دايما باعرف أعلق بالذات على الشعر إلا لما يكون فيه حاجة محددة عايزة أقولها أو أستفسر عنها.. ولما بادخل أقول *الله* أو *جميل* باحس اني مش باضيف حاجة.. خصوصا لإني أصلا مش باكتب شعر ولا أدعي إني أقدر أنقده

على العموم يا سيدي أوعدك بعد كده اني كل ما آجي ح ابقى أمسي عليك عشان تعرف اني جيت
:)

moorgen يقول...

محمد
:):)
بجد بجد عامل ايه
لازم يدق تانى
دقه واحدة من قلب صافى ما تكفى
ونظره واحدة من عيون حاضنة الامل ما تشبع وصوت طالع صداه يسمع ويدوى
فلازم

يــــــدق تانى
احلى سلالالالالالالالالالام

admelmasry يقول...

يا دى الولد
يا بو القلب أخضر
و العيون بلد
*******************8
البلد جوة في عنيكم
اههلي حبايبي البركة فيكم
****************************
من زمان كان نفسى اشوفك
أسمع ف صوتك
و أشوف بشوفك
تسقينى روحى من بين كفوفك
أطرح و انبت أحلام كتير
***********************8
يابني مهما السنين بتمر
قلبي عايش ليكو بس
ادوق الشهد والعسل مر
وف كل خلية بيكو بحس
نفسي اشوفك فارس حر
سيفك في ايدك مش في الحس
*****************************
عيونى تلمع
و قلبى يرجع
يدق تانى
******************
قلبك مهما يدق الطبلة فيا
نبض قلبي رق
بيرقص غازية



ومزاجاتك يا جااامد

saso يقول...

الله
:)
المرة دي باسمعها منك انت .. ومتاكده انت فين هتعلي وفين هتاكد علي الحروف

اقوللك انت
القلب اخضر والعيون بلد

غير معرف يقول...

هايل
حلوة المقطوعة الشعرية
بتصحى فينا الحلم
بزعيم
يحمل فى داخله قلباً
لا فى يده كرباجاً
تحياتى لك ولإبداعك المتقن

Unknown يقول...

هايل
حلوة المقطوعة الشعرية
بتصحى فينا الحلم
بزعيم
يحمل فى داخله قلباً
لا فى يده كرباجاً
تحياتى لك ولإبداعك المتقن

هيثم محفوظ يقول...

أمير الظلام
ربنا يخليك
محمد مفيد
ليه بس مش فى المود؟ أنا تقريبا عارف
فوق كده يا مفيد
و بعدين إنت مكبرنى قوى و روائع و حاجات
ربنا يخليك ليه
ساميه
ما تتصوريش فرحتى بتعليقك قد إيه
عارفه أنا كل يوم بفطر على الرباعيات قبل ما أروح الكليه و يا ما ثبتيتنى و وقفتنى على رجليه
ربنا يرحمه يا رب
و بعدين الحكايه مش حكاية نقد الحكايه حكاية تواصل قلوب و أنا يا ستى تكفينى كلمة " جميل " م القلب
moorgen
بجد بجد تماااااااااام
صح
كده صح
لازم يدق تانى
و اهو عمال بيدق و يحى حاجات كتير كانت ماتت و كادت
فرحان قوى بتعليقك :)
آدم المصرى
يخرب بيتك
أيوه كده
و الغازيه
هيا هيا
من سنين
شاربه نيل
و لا تهزش إلا على المواويل
و لعب صاجات فراعنه من زمان ماتوا
و لا ما ماتوش؟!
saso
إنتى بتدى روحك للقصيده
أنا كمان حاسس إنك سامعاها زى ما كنت هاقولها الجمعه هااااااا :)
ربنا يخليكى
أبو أمل
شكرا يا سيدى
بس على فكره أنا ما كنتش قاصد أحط فيها أى سياسه بس هو ده جمال الشعر
يخدك حتت ماكنتش تعرف إنها موجوده أصلا

محمد أبو الفتوح يقول...

أنا أبو الفتوح بس إتلخبط و رديت بأسم هيثم
ههههههههههههههههه

saso يقول...

انت مش هتبطل بقي كل بوست كده
:)
اوعي تغني بدل هيثم يوم الجمعه
عارفة انك قلقان فهافضل اقولك يوم الجمعة يوم الجمعة يوم الجمعة
هاااااة .. القلق راح؟

moorgen يقول...

ههههههههههههههه
تخيل انا شكيت قولت انا كنت نايمه وانا بعلق ولا ايه هو هيثم اللى كاتبها ورجعت للكومنت تانى
محمد انت كنت قبل الفطار ولا بعده
:)

على راى صفاء يا خوفى لتغنى انت و هيثم يكتب
:)

محمد أبو الفتوح يقول...

saso
يوم الجمعه يوم الجمعه يوم الجمعه
خلاص رااااااااااااااح
moorgen
لا والله بعد الفطار بس هيا باين مش بتفرق دا قدر و مكتوب :)
أغنى بدل هيثم ياخرابى
دا انا هاقول شعر بالعافيه و عمال ألقى القصايد طول النهار فى البيت لحد ما أمى فكرتنى إتجننت رسمى:)
أحلى سلاااااااااااااااام

saso يقول...

محمد محمد محمد
اقوللك علي خبر
انا وشيري هنروح يوم الخميس الحفلة التانية
:)

يا مصر اكتب إليكي رسائلي يقول...

جي اتشرف وأقول سلام عليكم وكل عام انتم والأسرة الكريمة بخير يارب ,ابدي اعجابي الشديد وادعى ليك بالتوفيق وسلم ايديك .. وعفلك .. وقلبك ..
تحياتي اخي العزيز ..ولي رجاء خاص انك توصي هيثم عليا عشان انت يعني اللي معاك (الكلام) كله ..هههههههههه نفسي اسمعه لو اي أغنيه بس ينزلها على صفحته او صفحتك .. انا اتحرمت من الحضور لليالي المحروسه لأسباب قهرية ..

Unknown يقول...

محمد ابو الفتوح
فينك شرفنى وطالع جديدى
رأيك مهم

admelmasry يقول...

ara1_eng_prof@hotmail.com