الخميس، مارس 08، 2007

موته خصوصى
بلسان
مش أقصر من لسنتكم
لكنه بيعمل نفسه قصيَّر
لجل لا تطلع منه العيبه
هاشنق نفسى
لكن
محتار
لما اشنق نفسى بلسانى
راح ادلدل إيه؟
مكتوبلى حتى الموته
تكون
مش زى بقية الناس
الخيبه تتم
لو مالقاش ف جهنم
واحد
يطلع شبهى

هناك 11 تعليقًا:

دكتور مستكنيص يقول...

يخرب بيتك يامحمد يابو الفتوح هيا الدنيا صغيرة أوي كده؟
أنا اول ماشفت القصيدة مصدقتش وقعدت أفعص دماغي سمعتها فين ؟ معقول؟ صدفه جميلة أوي ولزيزه ياجميل وطبعا رأيي في القصيدة انت سمعته يوم الاحد اللي فات المهم ابقي نورني بارائك علي مدونتي المتواضعة والعنوان ميتوهش

محمد أبو الفتوح يقول...

و لو يتوه يا محمد يا بو الفتوح هالف وراه بلاد و بلاد
الدنيا مش دايما صغيره بس ربك بيوفَّق الناس الحلوين لبعض يا عم الطيب

مـحـمـد مـفـيـد يقول...

حلوه اوي يا محمد
والحاجه اتأخرت
علي العموم انا عازمك علي الغدا ايه رأيك ؟

Halawa يقول...

ازيك ياملك

ولا أقولك زي مانا بحب

عقد لولي

نتقابل في نادي الأدب

سلامات أشوفك بخير

موبايلك مقفول ليه؟

أنا مش ضعيف

ولا كنت يوم شحات ثقة

محمد أبو الفتوح يقول...

محمد مفيد
ربنا يخليك
معلش يا محمد إوعى تزعل
و الله العظيم أنا عايز أنشر الديوان بس الظروف صعبه عندى من البيت و من المذاكره و مش عارف أتلفت حواليه
و النبى ما تزعل و بالنوسبه لموضوع الغدا إبعته فى طرد على البريد السريع الدولى بس يكون سخن و مليان هوبر
حلاوه
حبيب قلبى و أسرع واحد خدت عليه
الموبايل إتفتح و بعدين مانت معايا على طول و ربنا يديم

saso يقول...

:)
!!! فلسفة
جميلة اوي يا محمد

استني في ديوان وانا معرفش عنه حاجة؟ ماشي

محمد أبو الفتوح يقول...

ساسو
ربنا يخليكى
ده ديوان هيتنشر على مدونة دار سوسن بس الظروف معاكسانى ع الآخر
كنت عايز أعمله مفاجأه ليكوا و الله

hesterua يقول...

مش لازم تدلدل يا معلم
ولا لازم تخش جهنم
))
اخبارك ايه
سلامى لهيثم يا معلم

محمد أبو الفتوح يقول...

أحمد البورسعيدى
:)
مانا عارف بس آهى حالات عبيطه كده .. يا معلم
أنا تمام جدا .. إدعيلى عشان الامتحانات قربت
سلامك وصل

يا مصر اكتب إليكي رسائلي يقول...

بمناسبة ذكرى المولد النبوي الشريف ،
يسعدني انت انتهز الفرصة لأتقدم بخالص التهاني
وأطيب التمنيات القلبية
لكم والأسرة والأصدقاء ، وكل عام وانتم بخير

غير معرف يقول...

Very good!